Nazwa forum

Opis forum


#1 2011-02-16 20:26:31

Michalius

Administrator

Zarejestrowany: 2011-02-13
Posty: 10
Punktów :   

Animus

Animus

Animus to urządzenie do projekcji wirtualnej wynalezione i wyprodukowane przez Abstergo Industries. Pozwala ono na odczytywanie genetycznej pamięci człowieka i wyświetlanie jej na ekranie „obiektu”. W grach AC spotykamy się z dwoma modelami tegoż urządzenia: 1.28 i 2.0. Pierwszy model został zrobiony przez Abstergo. Firma posiada niewiadomą ilość tych maszyn, choć Desmondowi do pewnego czasu wydawało się, że istnieje tylko jedna.


Animus 1.28 wygląda jak łóżko, ze świecącym na niebiesko pasem, przez który możemy zobaczyć wnętrze maszyny. Podczas użytkowania Animus wyprowadza szklany panel otaczający głowę użytkownika. Na tym panelu są wyświetlane wspomnienia przodków. Po długim użytkowaniu Animus się przegrzewa i niebieska linia na jego środku zmienia zabarwienie na pomarańczowe.


Animus 2.0 został wyprodukowany przez asasynów w 2012r. Jego główny twórca, Rebecca Crane, twierdzi, że jej „dziecko” jest dwa razy lepsze od tych, które znajdują się w Abstergo. Nowy model różni się od pierwowzoru zarówno fizycznym wyglądem, jak i trójwymiarową wirtualną rzeczywistością, jaką wyświetla ze wspomnień przodków. Dla przykładu zmieniona została kolorystyka ładowania z lodowo błękitnej na białą. Ze względów fizycznych zmieniono samą formę Animusa, teraz jest to fotel zapewniający większą wygodę jego użytkownikowi. Jednak wymaga to do użytkowania przewodów. Pomimo swoich ulepszeń urządzenie nadal tłumaczy tylko niezbędne wypowiedzi na angielski i nie może uchronić przed efektem rozmycia, ubocznym skutkiem używania Animusa. Powoduje on połączenie użytkownika ze swoim przodkiem na stopniu komórkowym, a w wyniku przejmowanie jego umiejętności i zachowań. Pewne ulepszenia spowodowały zwiększony kontakt użytkownika z światem zewnętrznym. Pozwalają one np. na porozumiewanie się ludzi z zewnątrz z osobą znajdującą się w środku.

Sterowanie Animusem przez pierwsze obiekty było dla nich trudne, więc Abstergo zmieniło system sterowania na przypominający gry komputerowe. Vidic twierdzi, że obiekty w ten sposób lepiej przystosowywały się do przebywania wewnątrz i kierowanie poczynaniami przodka stało się dużo łatwiejsze. Dzięki temu między innymi widzimy HUD, na którym możemy zobaczyć pożyteczne informacje. Do takich ułatwień należy mapa obszaru widzianego z lotu ptaka, poziom synchronizacji, oraz czteroczęściowy system sterowania postacią. Dzięki HUD’owi możemy też śledzić położenie naszych celów, wrogów i sojuszników, a także zdobywać o nich informacje. Wspomniana wyżej synchronizacja to stopień połączenia obiektu doświadczalnego z jego przodkiem, a raczej z jego wspomnieniami, im bardziej zgadzają się one z realnymi, tym większa jest synchronizacja. Utrata synchronizacji grozi wyrzuceniem obiektu ze wspomnień przodka. Konsekwencją tego jest zaczynanie od wcześniejszego punktu. Synchronizację tracimy otrzymując obrażenia, lub postępując wbrew zasadom kodeksu asasynów. To właśnie synchronizacja jest odpowiedzialna za efekt uboczny, który wywołany jest przebywaniem w Animusie, znany pod nazwą efektu rozmycia.

W pierwszej części Animus jest tylko maszyną pozwalającą Desmondowi na wcielenie się w Altaira, w Assassin's Creed II staje się on dodatkowo interfejsem do nowego świata, dostarcza informacji o lokacjach historycznych, ludziach i danym okresie czasu. W kolejnych częściach jego funkcje mogą zostać jeszcze bardziej poszerzone.



Autor: Maciekbpl

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.aurora-forum.pun.pl www.zsz3los.pun.pl www.manganime.pun.pl www.3zakonyrp.pun.pl www.gwpbf.pun.pl